diumenge, 13 de maig del 2012

EL CONTRACTE PROGRAMA
....S'ha copiat els models d'Escoles Accelerades d'Stanford o de les Comunitats d'Aprenentatge impulsades per Francisco Imbernon o Ramón Flecha, però obviant els elements més socials i renovadors, i substituint-los per un discurs economiciste, on a més del manit eficientisme (terme molt perillós quan s'aplica als serveis públics) apareix la paraula “contracte” entesa com a obligació contractual, on només la part treballadora assumeix realment un compromís, perquè l'altra, l'administració, queda sempre en funció de les disponibilitats, recursos, prioritats, etc...
......En l'actual context de retallades resulta vergonyós que la conselleria s'atreveisca a fer aquesta proposta: quan s'augmenta l'horari lectiu (amb la consegüent reducció de temps per a la preparació i atenció a la diversitat), augment de ràtios, eliminació d'hores per a desdoblaments i reforços... es despengen en un programa per a reduïr el fracàs escolar... si de veres volen reduir el fracàs escolar podrien començar per mantenir i augmentar desdoblaments, reforços, reduir ratios (com el tan alabat model finlandès amb 2 profes en aules de 15 alumnes)... quina poca vergonya!............

josep vicent bataller i ferrando